Vi söker en koordinator till kansliet i Stockholm!
Är du en driven person som älskar administration och vill hjälpa äldre ur ensamheten?
Då är du kanske den vi söker! Äldrekontakt stärker sitt team och letar nu efter en koordinator som ansvarar för driften våra lokala grupper av ensamma äldre och volontärer. Tjänsten är en fast anställning och vi letar efter dig som vill vara med på Äldrekontakts resa för att hjälpa allt fler ensamma äldre.
Om Äldrekontakt
Äldrekontakt är en entreprenöriell och snabbt växande organisation som hjälper äldre ur ensamheten. Istället för att äldre i samma kvarter sitter ensamma hemma och längtar efter gemenskap, ordnar vi så att de får träffas över en fika hos våra volontärer. En grupp äldre som bor i samma område - men som aldrig tidigare träffats - lär känna varandra över en kaffe. De nya vännerna får sedan hjälp att träffas en gång i månaden så länge de vill och kan.
Idag driver Äldrekontakt 80 lokala grupper i 35 kommuner runt om i Sverige där cirka 900 volontärer hjälper 600 äldre att träffas varje månad och vi växer med cirka 10 -15 grupper om året.
Koordinatorrollen
Som koordinator blir du vår viktiga länk till volontärer och äldre gäster och ser till att verksamheten planeras och genomförs. Du arbetar också med att starta upp nya grupper för att kunna hjälpa fler.
Som person är du självgående, strukturerad och älskar administration. Du har positiv energi, är driven och tycker om/kan hantera alla typer av människor, samtidigt som du är orädd för att knyta kontakter och långsiktigt kan underhålla dem. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift.
För att trivas i rollen behöver du vara lösningsorienterad, tycka om att prata med personer IRL och över telefonen – gammal som ung. Du känner dig trygg med att tala inför andra, är flexibel och känner ett starkt ägarskap för din uppgift och för vårt ändamål. Slutligen tycker du att utmaningar är sporrande och du tar dig an dem med ett glatt humör.
Eftersom Äldrekontakts fikaträffar sker på söndagar, så kommer du ha telefonjour två helger i månaden för att hjälpa till att lösa eventuella utmaningar som uppstår i samband med träffarna.
Dina uppgifter:
· Stötta och leda verksamhetens gruppledare, en särskild volontär som ansvarar för planering och koordination av ’sin’ grupp, bl.a. inför planering och under genomförande av träffarna
· Kontinuerligt kvalitetssäkra verksamheten genom att följa upp aktiviteter och närvarorapportering
· Administrera och koordinera dina grupper
· Leda arbetet med att vidareutbilda och motivera föreningens volontärer
· Följa upp behovet av nya gäster och volontärer i dina grupper samt rekrytera nya där behov finns
· Ansvara för projekt som driver verksamheten framåt
· Starta upp nya grupper där behov finnes
Övriga meriter
Vi söker dig med några års arbetslivserfarenhet och gärna med en akademisk examen, eller med motsvarande postgymnasial arbetslivserfarenhet. Det är ett plus om du har tidigare erfarenhet ifrån koordinerande/samordnande roller som exempelvis bemanning eller om du tidigare har arbetat inom kundtjänst. Vi ser gärna att du har psykologisk kompetens eller har arbetat som socionom. Vi värdesätter vidare om du tidigare arbetat i Salesforce eller andra CRM-system samt har erfarenhet från äldreomsorgen.
Övriga uppgifter
Tjänsten påbörjas i augusti och sker på vårt kontor. Äldrekontakts kansli ligger i Stockholm och du blir en del av vårt team på sju personer som sitter i centrala Stockholm.
Ansök genom att skicka CV och personligt brev till rekrytering(a)aldrekontakt.se. Skriv koordinator i ämnesraden då parallella rekryteringar pågår. Det går också bra att maila oss om du har några frågor om tjänsten. Vänta inte med att skicka in din ansökan då urval och intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!